utorok 25. augusta 2015

Výdatný cuketovo baklažánový šalát s cícerom

Musím sa priznať, že z možností ako pripraviť zeleninu som si najviac obľúbila naparovanie. Je to šikovné, vcelku rýchle a hlavne si zelenina ponechá najviac výživných látok v sebe. Šetrnejšie je už len ju zjesť za surova :). A čo najradšej naparujem ? Cuketu lebo cuketa asi najúžasnejšia zelenina :D a baklažán. Naparený baklažán mi pripomína trochu suchohríby, taká mäkká šťavnatá chuť. A najradšej ich mám takto dokopy aj cuketu aj baklažán pekne na parený. Po ťažkom víkende som mala chuť na niečo šťavnaté a pritom ľahké pre môj žalúdok a keďže sa nám v košíku na zeleninu nahromadila cuketa voľba bola jasná. Za vlasť padla jedna z cukiet aj do koláča, na ten bude recept trochu neskôr :). No poďme už teda do prípravy tohoto výborného obeda.


Na 2 porcie budeme potrebovať 
1 stredná cuketa 
1 baklažán 
2 mrkvy 
1 červená paprika 
3 veľké hrste mladého špenátu 
4 PL uvareného cíceru 
hrsť tekvicových semiačok 
hrsť mungo klíčkov 

Cuketu s baklažánom nakrájame na väčšie kocky a hodíme do naparovacieho hrnca. Trochu posypeme soľou, premiešame a necháme naparovať asi tak 10-15 minút. Treba to premiešavať a sledovať kedy začne zelenina mäknúť. Najmä baklažánu to trochu dlhšie trvá. Zatiaľ si umyjeme špenát. Na tanier nastrúhame mrkvu pásiky som spravila škrabkou nakrájame papriku na pásiky a rozdelíme na tanier spolu s mrkvovými pásikmi. Špenát dáme na tanier. Cuketu s baklažánom zmiešame s uvareným cícerom a poukladáme ešte horúcu zmes na špenát. Posypeme mungo klíčkami a tekvicovými semiačkami. 

Môžeme si spraviť na to aj zálievku a alebo ochutiť tak ako to má každý rád. Mne to napr vyhovuje úplne takto. Bez dresingu :). Mame som to ale ešte poliala olejom z hroznových jadierok, pokvapkala sójovou omáčkou a posypala koriandrom a ona ma s radosťou dorazila keď si to ešte celé poliala kečupom :D ale tak každý ako to má rád   
Dobrú chuť ♥ :)

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára