streda 19. augusta 2015

Ráno robí deň .....

...... a nieje to len otrepaná fráza, ktorá sa už toľko krát omieľala až jej ľudia prestali dávať význam. Naozaj platí to, že v akej nálade pojmete ráno, tak v podobnej nálade preplávate celým dňom. Čo to teda znamená? Spraviť z rána tú najlepšiu časť dňa. Nájsť si to čo vás vytiahne z postele s úsmevom na perách, predtým než začnete myslieť na povinnosti všedného dňa .
               25 Best Good Morning Quotes


Ja už mám taký svoj malý rituál. Som človek, ktorému nevadí skorej vstávať a často sa sama od seba zobudím úplne vyspaná už o šiestej ráno. Pokiaľ sa nikam neponáhľam čiže ak nepracujem alebo nemám školu, tak ostanem chvíľku v posteli a pomaly sa začnem sústreďovať na svoj dych. Totižto všimla som si, že hneď ako vstanem, mám plnú hlavu myšlienok, takých neucelených, akoby ešte pokračovalo zatrieďovanie myšlienok z času kým som ešte snívala. Tak po prebudení sa nesnažím zachytiť žiadnu túto myšlienku, ale voľne sa začnem sústrediť na svoj dych pomalý nádych...pomalý výdych. Keď už mám myseľ skrotenú začnem si pozitívnymi afirmáciami "preprogramovávať" myslenie na deň. Preboha AFIRMÁCIE ??? ČO TO JE ?. Afirmácia je akoby mantra, čiže nejaké slová ktoré si opakujem niekoľkokrát v duchu ako napríklad : Som pokojná, uvoľnená, môj život je samá radosť a nádhera..... ano ano ja viem, že pre niekoho to môže znieť vtipne ale ono to naozaj pomáha :) naladíte sa na takú pokojnú a správnu vlnu.  No a potom som už pripravená vykročiť pravou nohou do krásneho dňa. Takto uvoľnená hneď vypijem veľké množstvo vody (niekedy aj s citrónom ak ich nezabudnem kúpiť) a dám si lyžicu kokosového oleja, ktorý preglgávam v ústach asi tak cca 20 min zväčša kým si pocvičím rannú jógu  a potom ho vyplujem a pokračujem v rannej hygiene. A čo potom ??? Tá najlepšia časť dňa a to sú predsa RAŇAJKY. Áno som človek, ktorý keď ide spať myslí na výborné raňajky. A ešte väčšiu radosť mám keď si ich pripravujem pred spaním a viem presne ako voňajú a už si predstavujem ako budú chutiť :). Kaše na milión spôsobov, ovsenná buchtička, chia pudig, ak na slano tak nejaká placka zo strukovinovej múky, palacinky, lievance, ovocie, smoothie ...... každý čo má rád. Hlavné je dopriať telu ráno kvalitnú výživu a pripraviť ho na celý deň.
Niekedy si pri raňajkách rada čítam alebo niekedy len ticho "rozímam" nad dňom a chuťou raňajok. Mám veľké šťastie, že mi nevadí skoro vstávať lebo sa mi ešte nestalo, že by som sa nestihla naraňajkovať. To je pre mňa základ.
Takýto rituál mám skoro stále rovnaký ale niekedy sa v ňom dejú menšie zmeny. Niekedy mám obdobie, že začínam deň namiesto preglgavania kokosového oleja so šálkou zeleného jačmeňa ktorý kopnem do seba a nemyslím na chuť :D alebo som si teraz kúpila KONEČNE malý smoothiemaker a tak som sa rozhodla že si ráno budem dávať zelené smoothie, potom jóga niekedy po jóge si dám ešte krátke HIIT a posilňovanie vlastnou váhou a potom raňajky. Niekedy si zapnem hneď ráno hudbu, niekedy mám zase rada to ticho. Je to na vás aký rituál bude pre vás ten pravý, hlavné je naučiť sa milovať rána, naučiť sa vstávať o niečo skorej, a spraviť si tak pokojné ráno, ktoré bude patriť iba vám a uvidíte ako hneď zbadáte zmenu nálady počas celého dňa. Naozaj to skúste, za pokus nič nedáte :)
 Love The Smell Pictures, Photos, and Images for Facebook, Tumblr, Pinterest, and Twitter

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára