utorok 4. augusta 2015

Čo papám

V minulom príspevku som vám písala, že som prešla na vegánsku stravu a v tomto príspevku by som vám chcela poukazovať pár mojich jedál, ktoré si dávam. Pri varení som sa naučila držať zásady jednoduchosti, čiže ak chcem aby som sa najedla a neskončilo jedlo niekde v koši radšej neexperimentujem, lebo viem, že moje experimenty nedopadnú vždy najlepšie :D. Som ja ale vďačný a nenáročný človiečik a vystačím si s čisto uvarenou pohankou, ryžou, pšenom ..... a k tomu nejakú zeleninku, či tofu a podobne. Ale raz za čas si takisto aj zaexperimetnujem a skúšam rôzne recepty napr z indickej kuchárky a podobne. V poslednej dobe som si ale všimla, že málo pečiem. Je to spôsobené tým, že sa mi to až tak nevyžaduje a keď už si náhodou niečo upečiem tak nemám potrebu toľko sladiť, lenže potom to už moja rodine nechutí a celý koláč ostane iba pre mňa a to už ja mám problém zjesť :D. No ale rozhodla som sa že sa pustím viac do pečenia, aby som vylepšila svoje pekárenské zručnosti v zdravej strave a naučila tak na ňu aj moju rodinu, aj keď viem že musím isť na nich z počiatku opatrne.
Dosť bolo ale rečnenia, tu je pár mojich výtvorov. Dopredu sa ospravedlňujem za kvalitu fotografií, nie som totižto nejaký zručný fotograf aj keby som bola rada keby moje fotografie boli omnoho krajšie, len bohužiaľ ma technika nemá až tak v láske a toto je zjavne jej pomsta. Takisto nemám žiaden svetoborný foťák ale mne to nevadí, ja som spokojná s mojím malým, kompaktným Nikonom :).
Tak toto sú jeny z mojich veľmi obľúbených raňajok práve v týchto letných dňoch. Raňajkovať zmrzlinu a ešte k tomu vegánsku sen! :) Príprava je veľmi jednoduchá, len treba mať v zásobe nejaké zmrazené ovocie. Tu sa konkrétne nachádza: 1 zmrazený banán a hrsť zmrznutých čučoriedok. To som zmixovala s trochou sójového zakysaného nápoja (Alfabio) a lyžičkou MACA prášku. Kto chce môže osladiť ešte, mne netrebalo. Všetko som to posypala ešte zmesou sušeného ovocia a orechov. Naozaj vynikajúce.

Zeleninkový šalát na večeru. To je mix valeriánky stala sa mojou najobľúbenejšou listovou zeleninou, paradajok, šalátovej uhorky, kyslej uhorky som hrozná lebo ich pchám všade a nie tehotná nie som :D, bazalkového tofu TOP a všetko posypané korením na šalát. Tak jednoduché taaaak chutné :)

Áno priznávam hrozná fotka, ale naozaj výborné jedlo. Zase úuplne jednoduché. V trúbe upečený zeler s tekvicou posypané korením a zmiešané s uvarenou červenou fazuľou. Naozaj výborné. A k tomu nejaké kľudné počítaníčko :). Čo vy, meditujete? 

Ďalší jednoduchý obed. Uvarená pohanka zmiešaná s valeriánom, listy rímskeho šalátu plnené šošovicou, naparený baklažán s cuketou a rukola. 

Pri tomto obedíku som sa aj trošičku vyhrala s naservírovaním.  A viete čo? Je to zase úplne jednoduché. Uvarené pšeno. Naparený kel s mrkvou a baklažánom a zase môj obľúbený valerián. Bon apettit. 

Rúcam pravidlá stolovania, lyžička nie napravo ale hore som rebel! 
V tejto miske sa nachádzajú výborné raňajky. Banánový chia puding! Rozmixujeme dva banány s trochou vody alebo rastlinného mlieka  a do tejto zmesi vmiešame veľkú polievkovú lyžičku chia semiačok. Labužníci môžu primiešať aj arašidové maslo!. A šup s tým na noc do chladničky.


 Opäť podarené raňajky, ktoré stačilo iba nechať na noc v chladničke. Potrebujeme : 1čl lanových semiačok, 1čl chia semiačok, trochu zakysaného sójového nápoja, 2 PL ovsených vločiek, 1 PL hrozienok sušených hrozienok, 1 banán, škoricu, sladidlo podľa chuti. Banán si nakrájame na koliečka, na spodku fľašky zmiešame lanové, chia, zakysaný nápoj, škoricu a lubovoľné sladidlo. Na to poukladáme polku banánu. V druhej miske si zmiešame ovsené vločky s vodu, sušenými hrozienkami, škoricou a sladidlo. Chvíľku necháme odstáť a potom to natrieme na vrstvu banánu. Potom už iba poukladáme zvyšné koliečka banánu a šup s tým na noc do chladničky. Ak nechcete aby banán cez noc zhnedol pokvapkajte ho citrónovou šťavou. 
Opäť veľmi jednoduché. Uvarená pohanka, naparený baklažán s kelom, posypané neaktívnym dorždím plus miska valeriánky pokvapkaná olivovým olejom a posypaná korením na šalát. 


Obyčajne neobyčajná ovsená kaša, ktorá je obohatená o cuketu! Nebojte sa toho chutí to veľmi dobre a celú kašu to pekne zvláčni a pridá to na objeme. Stačí dať iba do kastrolika ľubovoľné množstvo vločiek (môžete dať menej ako zvyčajne vďaka cukete), postrúhate k tomu ľubovoľné množstvo cukety na drobno, zalejete vodou alebo rastlinným mliekom, pridáme škoricu, perníkové korenie, sušené hrozienka a sladidlo (javorový sirup/ ďatlový sirup/stéviu/ med - pridáme až po uvarení a až keď kaša trochu vychladne aby sme neprišli o jeho blahodarne účinky) a už iba varíme na miernom ohni kým nevznikne kašovitá konzistencia. Na záver môžeme posypať strúhaným kokosom! 

"A odkiaľ má vegán proteíny?!" Prosím pekne odtiaľto! Quinotto. Uvaríme quinou, šošovicu (alebo z konzervy), na panvičke podusíme cuketu. Všetko premiešame ochutíme a podávame s rukolou. TICHO! Počujete to? To mi svaly rastú :D

Viem že to opäť nieje najlákavejšia fotografia ale jedlo na nej je naozaj famózne. Z cukety škrabkou vytvoríme cestoviny, ktoré môžeme ešte trochu napariť (mne tak viac chutia). Na panvičke opečieme cibuľku zvyšok cukety, zalejeme paradajkovým pretlakom a povaríme kým to nezačne hustnúť. Potom ešte pridáme ľubovoľné množstvo uvarenej zelenej šošovice. Okoreníme podľa chuti. 


Tak podelila som sa s vami o výdatnú porciu jedál. Snáď sa vám to páčilo, snáď sa aj trochu inšpirujete ale hlavné je že všetko je to výdatné, zdravé a vegánske. Hlavne sa nebojte zmeny, nie je to nič ťažké.  Nakoniec už asi len dobrú chuť :)

2 komentáre:

  1. Mňam, krásně papáš :) :) Taky mám nejraději jednoduchá jídla - obilovina + zelenina + luštěnina :) Ale jednou za čas taky mám chuť na něco složitějšího, a tak experimentuji :) Udělala jsi mi teď chuť na chia pudink :D A na pohanku a na fazole a na všechno! :D No nic, jdu si udělat večeři :D

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Mne sa veľmi páči že v tej jednoduchosti je krása a naozaj aj výborná chuť len veľa ľudí už má zničené chuťové bunky tak to nevie oceniť :/, ale veru aj ja raz za čas rada zaexperimentujem ale väčšinou sú to pečené kreácie :)

      Odstrániť